کاندیداهای دومین جشنواره نهال فین‌تک معرفی شدند

دومین جشنواره «نهال فین‌تک» ۲۰ اسفند ۹۹ با معرفی منتخبانی از بخش‌های مختلف این صنعت، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

بانگ اقتصاد، جشنواره «نهال فین‌تک» برای نخستین بار اسفندماه سال ۹۸، هم‌زمان با یازدهمین رویداد فیناپ با عنوان «جایزه سال فین‌تک ایران» برگزار شد. این جشنواره تقدیری از برگزیدگان صنعت فین‌تک در ایران است که در پایان هر سال با معرفی برترین‌های این حوزه، سعی در پربارتر شدن نهال فین‌تک در ایران دارد. در فراخوانی که از بهمن‌ماه در وب‌سایت فیناپ اعلام شد امکان ثبت‌نام تمام کسب‌وکارها و استارتاپ‌های حوزه فین‌تک شامل اینشورتک، لندتک، بانک‌تک، پی‌تک، رگ‌تک، ولث‌تک، کرادفاندینگ، بانکداری باز، رمزارزها و نیز تمام شرکت‌های فناوری بانکی مانند شرکت‌های پرداخت الکترونیک در این جشنواره وجود داشت. همچنین در بخش نهادهای تاثیرگذار بانک‌ها، شتابدهنده‌ها و فضای کار اشتراکی امکان ثبت‌نام داشتند.

برگزاری جلسه داوری دومین جشنواره نهال فین‌تک ایران

با پایان مهلت فراخوان جلسه داوری دومین جشنواره نهال فین‌تک پنجشنبه ۳۰ بهمن با حضور متخصصانی از حوزه‌های مختلف مالی، فین‌تک، اینشورتک، بانک، بورس و رسانه به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و طبق نظر داوران سه استارتاپ‌، یک نهاد و یک فرد مؤثر در سال ۹۹ با بیشترین آرای داوران برگزیده شدند.

کاندیداهای استارتاپ‌های حوزه فین‌تک

از میان بیش از ۵۰ استارتاپ ثبت شده در فراخوان جشنواره نهال فین‌تک که در لیست نهایی به داوران ارائه شد، ۵ استارتاپ یوآیدی، سهامیاب، سیگنال، اکسیر و لندو بالاترین امتیاز را کسب کردند که درنهایت طبق نظر داوران ۳ استارتاپ با معیارهای نوآوری، رشد و اثرگذاری در سال ۹۹ انتخاب شدند.

کاندیداهای نهادهای تاثیرگذار در حوزه فین‌تک

در بخش کاندیداهای نهادهای تاثیرگذار در حوزه فین‌تکبا توجه به تعداد پایین‌تر ثبت‌نام نسبت بهاستارتاپ‌ها، دو کاندید بالاترین رای داوران را به خود اختصاص دادن و با نظر داوران جشنوارهمرکز نوآفرینی فینووا ووی سی مدیریت ثروت ستارگان به‌عنوان نهادهای مؤثر در حوزه فین‌تک معرفی شدند.

کاندیداهای افراد تأثیرگذارحوزه فین‌تک

داوران دومین جشنواره نهال فین‌تک ایران با درنظرگرفتن معیار اثرگذاری در سال ۱۳۹۹ مسعودخاتونی «معاون فناوری اطلاعات بانک ملی» على رسولی زاده «مدیرعامل سیگنال» و نیما شمساپور «مدیرعامل یوآیدی» را به‌عنوان افراد تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی در سال ۹۹ انتخاب کردند.

گفتنی است؛ داوران دومین جشنواره نهال فین‌تک (+) روی مفهوم «نهال» تأکید داشتند و برترین‌های این دوره از جشنواره، نهال‌هایی هستند که در سال ۹۹ ریشه دواندند و در سال‌های آینده تبدیل به درختانی تنومند خواهند شد. جشنواره نهال فین‌تک ایران قصد دارد مشوقی برای رشد نهال‌های بیشتر و افزایش افراد و نهادهای تاثیرگذار در صنعت فین‌تک ایران باشد.

مراسم اختتامیه و اعلام منتخبان دومین جشنواره نهال فین‌تک با حمایت شرکت خدمات انفورماتیک و بانک سپه ۲۰ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور داوران و همراهان رسانه‌ای جشنواره نهال در باشگاه بانک سپه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده این مراسم را از صفحه آپارات و اینستاگرام فیناپ تماشا کنند.