کد خبر: 479
پنجشنبه , 18 آذر 1400 - 00:55
افتتاح نمایشگاه «مردم ایران» در پاريس

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «مردم ایران، رنگ‌ها و شادی در اقوام ایرانی» برگرفته از آثار هنرمندهای ايراني در رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در پاریس و در گالری خانه فرهنگ ایران برگزار شد.

به گزارش بانگ اقتصاد به نقل از ارتباط امروز، از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در پاریس؛ در این نمایشگاه که با حضور سفیر ایران در یونسکو و جمع زیادی از علاقمندان ایرانی و فرانسوی افتتاح شد، تعداد ۲۷ قطعه عکس از ۱۸ هنرمند ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه مردم ایران ضمن نمایش تصویری زیبا از اقوام ایرانی، برای نشان پیام وحدت در قومیت‌های مختلف در جغرافیای ایران زمین می‌پردازد. بهره‌مندی از آثار هنرمندهایی از منطقه‌های مختلف کشور، با نگاه‌ها، آداب و رسوم گوناگون، اما در خدمت یک هدف مشترک، تصویر کامل‌تری از فرهنگ‌های ایرانی را به مخاطب نشان می‌دهد.

نوعی وحدت در عین کثرت، که خود بیان‌گر غنای بالای آداب و فرهنگ ایرانی است. در واقع نمایشگاه ذکر شده ظرفیت‌های فرهنگی و جاذبه های گردشگری ایران زمین را بازتاب می‌دهد که بقول یکی از بازدیدکنندگان فرانسوی به منزله کارت دعوتی برای سفر به این کشور تاریخی با قومیت های مختلف است.

گفتني است؛ از سوی دیگر روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرده است که بازدید از نمایشگاه یاد شده به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.