پیگیری‌های حوزه مدیریت شهری درخصوص بودجه ادامه دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درصورتیکه شرایط اقتصادی فعلی ادامه پیدا کند بودجه تخصیص داده شده به شهرداری تهران محقق نخواهد شد.

به گزارش بانگ اقتصاد، ناصر امانی، منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه پیگیری‌های حوزه مدیریت شهری درخصوص بودجه ادامه خواهد داشت عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی دوستان قول همکاری مساعد دادند و اعدادی که دولت در بودجه و در سطح ملی و ردیف‌های کمک به مدیریت شهری پیش‌بینی نکرده بودند دوباره به مجلس برگردانده شد. همچنین، بررسی بودجه و نیازسنجی مرتبا از سمت شهردار و شورای شهر درحال پیگیری بوده و دوستان هیات رییسه  به صورت مداوم با بدنه مجلس در ارتباط هستند و طی جلسه‌ای که با شهردار تهران داشتیم جهت پیگیری قول مساعد دادند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال تحقق تخصیص بودجه شهرداری با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور گفت: تحقق بودجه جاری شهرداری تهران به شرایط اقتصادی این کلانشهر و کشور بستگی خواهد داشت و امیدواریم طبق وعده‌های دولت در این خصوص گشایش حاصل شده و درصورتیکه مذاکرات مطابق میل و خواسته‌های جمهوری اسلامی محقق گردد و شرایط تغییر کند بودجه ملی و مدیریت شهری در سال آینده تصویب خواهد شد.

امانی ادامه داد: اگر شرایط معمول ادامه پیدا کند به طور قطع این بودجه محقق نخواهد شد ولی امیدواریم شرایط تغییر کرده و علاوه بر بودجه کلی، بودجه سلامت شهری نیز محقق گردد.

این عضو شورای شهر افزود: مسائل حوزه بهداشت تحت نظارت دولت بوده و بر عهده شهرداری تهران نیست. همچنین، ایجاد درمانگاه از جمله وظایف دولت است و ضرورت دارد دولت کمبودهای این حوزه را برطرف گرداند، چراکه رسیدگی به حوزه سلامت در حیطه وظایف مدیریت شهری و اجتماعی است و با توجه به افزایش 9 درصدی بودجه این حوزه نسبت به سال گذشته میزان و درصد تخصیص این بودجه به بخش‌های مختلف نیازمند وقت و بررسی بیشتر است.

انتهای پیام/