بهره‌گیری از

قائم‌مقام دبیر ستاد انتخاباتی پیروان ولایت گفت: انتخابات در این دوره ابعاد پیچیده و مختلفی دارد که یکی از این ابعاد بارز تشویق مردم به عدم حضور در پای صندوق‌های رای است.

بانگ اقتصاد، دکتر  «علیرضا پور ابراهیمی» به سوالاتی درخصوص فعالیت در فرآیند جذب آراء مردمی پیروان ولایت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید :

درخصوص شکل‌گیری ستاد انتخاباتی پیروان ولایت توضیح دهید.

 از فعالیت‌هایی که در همه انتخابات به‌خصوص این دوره مطرح بوده ایجاد تشکل‌های مردمی است و مجموعه‌ای که امروز با آن در خدمت شما هستیم تشکل مردمی پیروان ولایت است که به صورت کاملاً مردمی تعدادی از افراد متخصص و دلسوز اعم از اساتید دانشگاه، روحانیون و طلاب، افراد متخصص در حوزه فضای مجازی، حوزه فرهنگی، حوزه رسانه و حوزه بانوان را گرد هم آورده است که تاکنون فعالیت‌های متعدد و متنوعی داشته‌اند.

همچنین، از زمان تشکیل این ستاد سعی بر این شد که باتوجه به شرایط بهداشتی کشور به طور مشخص در حوزه فضای مجازی و رسانه فعالیت کنند و آنطور که به نظر می‌رسد در جلب مشارکت حداکثری مردم تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و در ۲۰ روز اخیر براساس تحلیل محتوا و نظرسنجی‌ها حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را پیش‌بینی می‌کنیم که به لطف خدا توانستیم موثر باشیم. همچنین این ستاد در جهت حمایت از آیت‌الله رئیسی از این جهت که ایشان یک فرد انقلابی، مورد تایید رهبر و مورد قبول جامعه و آحاد مردم است فعالیت می‌کند و با توجه به بررسی‌های انجام شده در رابطه با برنامه‌هایی که تیم ایشان مطرح کردند به این نتیجه‌گیری رسیدیم که آیت‌الله رئیسی می‌تواند مشکلات حاد و عمومی که درحال حاضر در جامعه شاهد آنها هستیم به ویژه مشکلات اقتصادی را حل نمایند و از این جهت این ستاد مردمی از ایشان حمایت کرده است.

چند ستاد تشکیل داده‌اید؟

ستاد دارای کارگروه‌های متفاوتی ازجمله کارگروه بانوان، کارگروه فضای مجازی، کارگروه افکارسنجی، کارگروه ورزش، کارگروه استانی است که در تمام استان‌ها فعال هستند و گزارشات خود را به ستاد مرکزی ارسال می‌کنند و علاوه بر این کارگروه طلاب، کارگروه دانشجویان، کارگروه دانشگاهیان را داریم که بر اساس برنامه‌هایی که از طرف ستاد مرکزی به آنها داده می‌شود فعالیت خودشان را انجام می‌دهند.

چه پیش‌بینی از آینده دولت آقای رئیسی دارید؟

همانطور که آقای رئیسی فرمودند و در جوامع متخصص مطرح است باید دولت را هم بر اساس برنامه و هم بر اساس کارنامه مورد ارزیابی قرار داد. برنامه چیزی که هرکسی می‌تواند ادعا کند و اگر فردی موضوعی را ادعا کند باید دید آیا توان اجرای آن را هم دارد یا خیر که به نظر می‌رسد با توجه به کارنامه ایشان می‌توانیم امیدوار باشیم که برنامه‌های ارائه شده به‌خصوص در حوزه وضع اقتصاد و مشکلات اساسی جوانان کارساز باشد.

پیام شما برای شرکت مردم در انتخابات سیزدهم چیست؟

ما شاهد این هستیم که رسانه‌های خارجی، افراد معاند و بعضاً و متاسفانه افرادی که حس می‌کنند ممکن است سهمی در دولت بعدی نداشته باشند مردم را به عدم رای دادن تشویق می‌کنند و در باب این مورد گفتن چند نکته ضروری است. شور انتخاباتی بسیار خوب است و شور انتخاباتی در سنوات گذشته بسیار مورد تاکید قرار گرفت. ما شاهد بودیم که در انتخابات سال‌های گذشته با بیانیه، تراکت، تجمعات و کمیته‌ها شور انتخاباتی برای کشیدن مردم به پای صندوق‌های رای ایجاد می‌شد، اما این بار شاهد این هستیم که اگر این شور به دلیل شرایط بهداشتی جامعه کم شده است در عوض "شعور" مردم افزایش داشته است و افراد قطعاً با سطح شعور بالای خود در انتخابات شرکت خواهند کرد و همین‌گونه که آقای قرائتی نیز پیام دادند، "دیواری که غبار گرفته است تمییز می‌کنند و نه خراب"  و به افراد به ویژه کسانی که واقعاً انتقاد دارند توصیه می‌شود انتقاد خود را در پای صندوق رای بیاورند و به کسی رای دهند که بتواند مشکلات مردم بلاخص مشکلات اقتصادی مردم را حل و فصل نماید.

کمیته شما از چه زمانی فعالیت خود را برگزار کرده و در این زمینه چند همایش و نشست برگزار کرده است؟

با توجه به فعالیت‌های انجام شده حدود یک ماه است که برنامه‌ریزی و مسائل کلی شروع شده است. از موقع اعلام زمان تبلیغات مجاز کارها به طور جدی شروع شده و فعالیت‌ها عمدتاً در شکل فعالیت‌های استانی شکل گرفت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا در مرکز و استان‌ها تعداد همایش‌ها زیادی را شاهد بودیم، همچنین بیشتر فعالیت‌ها در حوزه فضای مجازی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در فضای مجازی بوده است.